Porady i ciekawostki

7 kluczowych wskazówek dla rozpoczynających działalność w branży kosmetycznej

Już od jakiegoś czasu gwiazdy zmieniają swoje ścieżki kariery na kosmetyczne. Kylie Jenner, Rihanna i Jessica Alba to tylko niewielka część gwiazd, które w ostatnich latach wypuściły na rynek własne produkty kosmetyczne. Nie powinno to dziwić, biorąc pod uwagę, że światowy przemysł kosmetyczny jest obecnie wart około 400 miliardów dolarów. Możesz kliknąć Społeczność marketingowa, aby nawiązać kontakt z ludźmi, którzy pomogą Ci w marketingu Twojego biznesu kosmetycznego.

Ale nie tylko gwiazdy zakładają własne linie kosmetyków do pielęgnacji skóry i makijażu. Coraz więcej osób, które nie są gwiazdami, wpada na nowe, innowacyjne pomysły i otwiera własne firmy kosmetyczne.

Zwykli ludzie o przedsiębiorczych zapędach są podstawą Ameryki. Stany Zjednoczone od dawna są uznawane za kraj, w którym ludzie mogą zbić własny majątek, czyli za tak zwany "amerykański sen".

W ubiegłym roku liczba osób zakładających własne firmy osiągnęła 13-letni rekord. Pandemia koronawirusa wstrząsnęła gospodarką w niewyobrażalny sposób. Wiele osób straciło pracę, a wiele postanowiło zaryzykować i założyć własną firmę.

Jeśli myślisz o stworzeniu własnej linii kosmetyków, ale nie wiesz, od czego zacząć, nie martw się. Poniżej znajdziesz siedem najważniejszych wskazówek, jak założyć własną firmę kosmetyczną.

1. Zrób badania

Zanim zrobisz cokolwiek konkretnego związanego ze swoim nowym biznesem - lub w ogóle zaczniesz snuć jakiekolwiek plany z nim związane - pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić, jest dokładne i rzetelne zbadanie sprawy. Być może jest to mniej efektowna strona biznesu kosmetycznego, ale jest ona niezbędna, jeśli chcesz, aby Twoja marka odniosła sukces.

Ponieważ będziesz produkować coś, co trafia na ludzką skórę, musisz znać przepisy FDA dotyczące produktów kosmetycznych w ogóle, a w szczególności wybranej niszy. Warto także przeprowadzić badania rynku: czy na rynku jest miejsce dla Twojej marki? Na późniejszym etapie można także zorganizować grupy fokusowe, aby sprawdzić, jak na produkty reagują prawdziwi ludzie.

2. Opracuj biznesplan

Nawiązując do punktu pierwszego, należy również upewnić się, że przed wprowadzeniem produktów na rynek istnieje jakiś rodzaj biznesplanu. W jakim punkcie chcesz widzieć swoją firmę za sześć miesięcy? Jakie są potencjalne mocne i słabe strony firmy?

Jeśli obawiasz się, że nie masz głowy do interesów, zawsze możesz zatrudnić do tego zadania pomoc z zewnątrz. Sporządzenie biznesplanu może być jednak stosunkowo proste, pod warunkiem że posiada się odpowiednie zasoby, które pomogą w jego opracowaniu. Pomocne materiały można znaleźć na stronie SBA.

3. Wybierz idealne produkty

Oczywiście istotną częścią każdego małego biznesu jest wspaniały pomysł. Jaki rodzaj produktu lub linii produktów chcesz stworzyć? Jeśli nadal nie jesteś pewien, możesz wziąć pod uwagę następujące czynniki, które pomogą Ci podjąć decyzję.

Powinieneś mieć pasję do swojego produktu, więc zadaj sobie pytanie, co Cię najbardziej interesuje? Czy potrafisz zidentyfikować lukę na rynku, którą mógłbyś potencjalnie wypełnić? Czy masz doświadczenie w jakiejś dziedzinie, którą mógłbyś wykorzystać w swojej działalności?

4. Stwórz wspaniałą markę

Wielu szefów marketingu powie Ci, że budowanie marki to połowa sukcesu, jeśli chodzi o sukces Twojej firmy. thepaystubs.com Jest w tym zdecydowanie dużo prawdy. Nawet jeśli Twój produkt jest niesamowity, jeśli ma nieprzyjemną nazwę lub nieatrakcyjne opakowanie, ludzie będą mniej skłonni go wypróbować.

Tworząc swoją firmę, wybierz nazwę, która będzie opisowa, szybka i zapadająca w pamięć. Przemyśl dokładnie swoje logo i estetykę, która ma być kojarzona z Twoją marką. Upewnij się, że Twoje opakowanie jest zarówno modne, jak i funkcjonalne.

5. Wybierz znakomitego producenta

Jeśli chodzi o bardziej praktyczną stronę rzeczy, musisz zdecydować, w jaki sposób chcesz produkować swoje produkty. Jeśli jest to coś prostego, jak mydło, możesz z łatwością zrobić to samemu w domu. Jeśli jednak chodzi o coś bardziej skomplikowanego, trzeba będzie znaleźć dobrego partnera w produkcji kosmetyków.

Współpraca z producentem kosmetyków ma kilka różnych zalet. Po pierwsze, każda renomowana firma powinna być na bieżąco z zasadami i przepisami dotyczącymi produkcji kosmetyków. Po drugie, dzięki temu zyskujesz czas, który możesz poświęcić na inne aspekty swojej marki. Po trzecie, pozwala na łatwe rozszerzenie działalności w razie potrzeby.

6. Podejmij decyzję o dystrybucji

Kolejna kwestia praktyczna: w jaki sposób chcesz dystrybuować swoje produkty? Po stworzeniu gotowego produktu musisz zdecydować, w jaki sposób trafi on do rąk ludzi. Istnieje kilka różnych dróg, którymi można podążać.

Możesz założyć własny sklep internetowy, korzystając z platformy takiej jak Shopify lub WooCommerce. Można też rozejrzeć się po niezależnych sklepach, aby sprawdzić, czy są zainteresowane współpracą. Możesz też zdobyć zwolenników w mediach społecznościowych i sprzedawać bezpośrednio stamtąd.

7. Marketing jest kluczem

Jeśli masz biznesplan, powinieneś już mieć opracowaną jakąś strategię marketingową, ale warto o niej wspomnieć. Skuteczny marketing, zwłaszcza w przypadku małych firm, jest absolutnie kluczowy. Sponsorowane posty na Facebooku i Instagramie są szczególnie przydatne dla tego typu firm, ponieważ można je bezpośrednio kierować do wybranej grupy docelowej.

Kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej firmy ma budowanie jej zwolenników w mediach społecznościowych. Organizuj konkursy i akcje rozdawnicze, promuj swoją markę, gdzie tylko możesz, i rozważ wysyłanie swoich produktów influencerom, aby sami je wypróbowali. Im więcej osób będzie Cię śledzić, tym więcej produktów uda Ci się sprzedać.

Już dziś wejdź do branży kosmetycznej

Jeśli myślisz o rozpoczęciu działalności w branży kosmetycznej, na co jeszcze czekasz? Jeśli masz marzenia i świetny pomysł, nic nie powinno Cię powstrzymywać. Postępuj zgodnie z powyższymi wskazówkami, a będziesz na dobrej drodze do stworzenia własnego imperium kosmetycznego.

Jeśli spodobał Ci się ten poradnik, zapoznaj się z pozostałą częścią naszej oferty dotyczącej urody.